Tuesday, August 12, 2008

set reminder~

mcm biase pagi ni aku t'bgn bile dgr alarm henset aku.. cepat2 aku bgn g amik air semayang n solat subuh.. selalunye lepas subuh aku akan tido balik n bgn half n hour or an hour b4 kelas stat tuk b'siap2.. tp pagi ni aku x rase nk tdo blk.. eventho stil ade rase ngantuk2 gitu..

so.. nape aku xleh tido sebenanye? hmm... sbnye aku nk cube biase kan dri utk x tdo pas subuh unless desperately mengantuk.. lagipun bgn pagi2 ni byk hikmah nye kan? n slalu nye pagi2 ni la aku akan byk wat reflection.. time2 ni la teringat sume kate2 member yg stil syg n care pasal aku.. mcm2 kate nasihat drg bg.. syukur byk2 coz drg ni stil saba ngn aku.. maklumlah.. aku ni sgt degil org nye.. bak kate mereke2..

so pagi ni aku teringin nk ckp pasl azam aku.. sbb kebanyakan azam2 aku ni adalah azam2 yg same dr dulu sampai sekarang n kebanyakannye xnah tercapai pon.. so let this post be a reminder to myself.. sbb aku ni adalah org yg kene selalu di remindkan.. selalu lupe tujuan n matlamat yg perlu di capai..

1. dr dulu sampai sekarang... selalu berazam nak study bersungguh2.. aku rase ni adalah azam semue org jugak kan... maksud aku by 'study bersungguh' ni is btul2 use d opportunity to the upmost to learn watever u can get.. mksudnye kalo pegi klinik 2 grab everything u can get.. if ade tutorial.. tanye segala2 bnde yg nk tanye kat supervisor.. bla3... byk lagi lah carenye.. in conclusion m'amalkan pro-active learning la.. bukan passive learning.. selalunye org yg passive ni banyak ketinggalan dr segi ilmu nye... for my current status.. i am still a passive learner.. n ssh jgk la nk change habit yg dah biase jd passive ni.. tp xpe.. bit by bit kite cube... x rugi pon.. kan?

2. dr dulu sampai sekarang nak m'amalkan gaya idup sihat... aaa.... n gaya idup sihat ni merangkumi semue bende la.. dr segi makanan n lifestyle la yg paling pentingnye... ntah da berape org la agaknye yg aku ckp aku nak g at least jog la 3-4 kali seminggu.. n aku ni selalunye yoyo je.. mebe dlm 1 minggu 2 mmg t'capai la ape aku nk wat 2.. tp sebulan lepas 2 mesti aku senyap je.. haha.. standard la 2... yg penting sebenanye kene consistent n being consistent ni is something yg i'm not good at.. so kene CONSISTENT!! HAIT!!

3. hmm... pe lagi ek.. sebenanye byk lagi la yg aku teringin nak wat tp da x larat tulis da... haha.. but the key point here is to do d things dat i said i wanna do.. because words are nothing without actions.. betul x? so setakat ni.. aku nak concentrate kt 2 bnde kat ats je dulu.. wat ckit2 la.. wat sekali byk2 x larat plak kang.. hee..

hm.. tibe2 rase mcm penah tulis la post mcm ni dulu2.. ngeh2.. xpe2.. kan kite ni perlu sentiase meremindkan dri kite.. hee.. k la.. bye2

3 comments:

mYshah said...

ok syai nice! pasni jom jog ngan aku :P

Anonymous said...

ye.. aku kan da stat jog da 2 ari ni.. ngeh2.. ko nmpak aku kan? wawawa... tp stil xle lawan a ko jog 3 round.. aku jog seround je dulu
:P

mYshah said...

xpe2 pelan2 :D nanti kite jog same2, td aku jog ngan liza ok je :)