Thursday, August 28, 2008

cuaknye nak exam~

salam sume...
tgh rs cuak plak bile t'ingat yg ari ni da petang ari kamis.. n still byk lagi x bace...
kalo yg da bace pon mesti mcm kene bace balik.. so it still equals to xnah bace...
haish.. kenape la memory development kite ni x senang established? bace sekali terus register.. kan senang mcm 2.. tp ade hikmahnye Tuhan buat otak kite ni x sesenang mcm 2.. kat cni la kite dpt bezekan org yg kuat b'usaha n yg x..

skang ni aku da stat cuak coz triad x stat lagi bc.. stat study psychi dulu sbb da lame tggal tp x pass2 jgk bc psychi ni.. byk sgt nk kne bc smpai dah x lrt nk bc.. n alasan nk stat triad lmbt ni sbb mhrp still ingat2 la jgk ape yg blaja 4 d past 2 months ni.. malangnye.. td aku try2 la tgk past yr triad... saje nk test2 residual ilmu triad yg ada.. n keputusan yg aku dapat ialah... kosong.. same je mcm xtau pape.. since then i started to panic ckit.. tp dgn m'apply breathing technique and calming one self.. i managed to get myself back to senses.. tp still ade cuak2 2 lagi..

hmm... tapi aku teringat jugak la dulu2 time matrix.. aku rase style study aku lebe kurang same je mcm skang.. tp aku rase dulu aku blaja lg senang masuk n snag ingat.. skang ni aku rase mcm ape yg aku blaja ssah nk ingat.. nak faham 2 xde msalah.. nk ingat 2.. payah betul.... n dlu aku blaja sng sbb xde distraction sgt compared to skrang yg distraction ny t'lampau lah byk nye...

1st.. aku ade byk sgt movie n dvd collection kt bilik ni.. bile2 mase je aku busan mesti aku akan tgk.. n fyi.. aku telah berjaya m'abeskan tgk cite one tree hill season 4 dlm mase 3 ari ke 2 ari ek?.. tere x? ngeh2.. pape je la.. tp sebenya aku rs bile aku tgk movie ni aku mcm ade perasaan yg mcm semangat nk study.. kunun2 nye la.. so aku mggunakan alasan 2 s my defense mechanism utk m'elakkan rase guilty x blaja.. result is : less time to study n then mule la stat cuak.. aku adelah rase x salah pon nk tgk movie ke pe ke.. tp jgn over2 sgt kut.. shud not put watching movie 2 s ur 1st priority sepatutnye..

n then.. aku slalu rase aku bleh wat 2 keje pada waktu yg same.. cthnye.. smbil concentrate tgk movie or melalak2 nanyi bleh bace buku gak.. well.. bende 2 adalah mmg something yg aku selame ni mmg buat.. tapi lately aku rase.. its no longer effective.. aku realized yg aku da xbleh tgk movie smbil bace buku.. aku stat pening pale coz too much information is trying to be processed.. mmg dulu aku rs cm xde prob pun.. tapi aku rase my brain is already getting tired.. mostly due to aging process kut.. keh2.. so i already get a clear msg fr my brain dat no more simultaneous input at 1 time..

hmm.. pape pun.. aku stil ade mase lg nak blaja... so aku akan cube grab ape yg aku bley grab.. cume kdg2 aku ade rase pressure to get good result.. sbb ade mitos pasal aku (sila rujuk pade blog shah ye) yg menyebabkan aku kene dpt good result.. tp salah sebnye pemikiran aku 2.. biarlah ape yg aku buat ni adalah untuk kepuasan diri sndri.. it wud b better dat way kan..

kawan2... sempena nak exam ni maafkan salah silap aku eh..
doakan kite semua berjaya n lulus dgn cemerlang...
dah separuh tahun da kite kat 4th year..
tau2 je nnt da nak grad..
k.. bye2..

good luck semua!!!!


3 comments:

mfk said...

cuak nyer aku jugak tgk ko study..
ish2.. ye la ade study gp lagi..
mesti pass ngan gempaq..
ko takpe bak kate org genius..
hahaha saje nak membuat fiction utk ko..
same la aku pun banyak jugak collection movie ni...kadang kena tgk baru bersemangat..hahaha
ape 2 pun semoga sukses2...
ottuke!!!

mYshah said...

ho2~ aku rase sebenarnye kne tgk gak la kat almari syai n faiz mase dieorg tgk movie tu... mesti ader dieorg yg lagi 1 tgh study~ hahahahahjahahahahahahahahahahahahaha (--_--) im crazy~

Anonymous said...

tgk muvi smbl bace buku adela sgt hebat! gudlak syai!